معرفی امکانات و خدمات دبستان غیردولتی نیما

۱- آموزش :

در زمینه موزش مواد درسی بعنوان فعالیت اصلی مدرسه تلاش شده است معلمانی که از هر جهت شایستگی الگو شدن برای بچه‌ها را داشته باشند دعوت به کار شده و پس از آموزش های لازم و کافی روانه کلای‌ها شوند بنابراین در هر کلاس معلم یک دستیار در کنار خود دارد تا آموزش بهتری انجام شود معلمان ما آموختند تا با بهترین روش های آموزشی کلاسی شاد و جذاب را رهبری کنند.

۲-آموزش مهارت های زندگی :

معلم در تربیت فرزندان شما نقش بسزایی دارد و همچنین برای آموزش بهتر کسب مهارت هایی مانند آداب گفتگو، تمرین نظم پذیری، تمرین تلاش و پشتکار، سواد رسانه‌ای، قانونمندی، جمع پذیری و شرکت در فعالیت های جمعی و غیره ضروری بوده و در واقع مقدمه‌ی امور دیگر است، لذا ما تمرکز ویژه ای بر این مهارت ها خواهیم داشت تا جایی که بازخورد آن در منزل و خارج از مدرسه قابل لمس خواهد بود.

۳- تراکم کلاس‌ها ( از منظر آموزش و بهداشت ) :

به منظور آموزش بهتر و رسیدگی دقیق‌تر معلم‌ها در کنترل آموزش فردی، کلاسها طوری برنامه‌ریزی شدند که تراکمی بسیار پایین (متوسط ۲۰ نفر در هر کلاس) را شاهد خواهیم بود.
از سویی دیگر با توجه به شرایط کنونی حفظ فاصله اجتماعی و رعایت و کنترل امور بهداشتی با امکانات و تکنولوژی روز (مانند تب سنج و ورودی استریل) با توجه به تراکم پایین کلاس‌ها در دستور کار قرار دارد. به همین منظور تب هر دانش آموز در ابتدای ورود کنترل شده و پس از استریل به مدرسه وارد میشود، در صورتی‌ که تب دانش آموز از حد بهداشتی مانند ۳۷/۲ (نرخ اعلام اداره بهداشت) بیشتر باشد به منزل برگشت داده شده و با کلاس‌های مجازی تعاملی (با استفاده از سیستم lms) به وضعیت درسی او رسیدگی خواهد شد.

۴- آموزش زبان خارجه : 

اهمیت آموزش زبان مادری بر کسی پوشیده نیست اما نیاز امروز به یادگیری زبان انگلیسی (در ساعات فوق برنامه) در تعامل با ملل دیگر و کار با تکنولوژی امری اجتناب ناپذیری می نماید بنابراین بر آن شدیم تا هر روز به مدت یک ساعت با همکاری یکی از برندهایی که شیوه نوینی در آموزش را دنبال می‌کند پاسخگوی این نیاز بچه‌ها باشیم و امیدواریم در پایان دوره دوم این مهارت در حد سن بچه ها حاصل گردد و در مکالمه مهارت لازم را کسب کنند.

۵- فعالیت های هنری :

در زندگی ما که روابط اجتماعی فیزیکی تحت‌الشعاع فضای مجازی قرار گرفته است باید انتظار داشته باشیم که نسل آتی در معرض خطر بیماری های روحی و روانی قرار دارند، بنابراین هنر می تواند انسان را به فضای اجتماعی سوق داده و این کمبود را جبران نماید، از این رو در ساعات آموزش هنر متخصصین متعهد را به کار خواهیم گرفت و از حضور اساتید بنام شهرستان بهره خواهیم برد. در این راستا کارگاهی به طور ویژه به هنرهای تجسمی و خوشنویسی اختصاص داده شده است تا در خلال کسب مهارت حس زیبایی شناسی بچه‌ها را تحریک کرده که مسیر شاد زیستن و لذت بردن از زندگی هموار خواهد شد.

۶- فعالیت های ورزشی :

اهمیت ورزش و ادامه آن در طول دوران زندگی هر فرد واضح و روشن است لذا از آنجایی که معتقدیم هر آموزشی باید هدفمند بوده و بازخورد داشته باشد لذا علاوه بر زمین کوچک بازی در حیاط دلباز و شاداب مدرسه، طی قراردادی با استخر و سالن ورزشی و همچنین استخدام مربی حرفه‌ای در صدد آموزش مقدماتی شنا و رشته‌های مفرح گروهی هستیم تا در تربیت انسان هایی شاد موفق تر عمل کنیم.

۷- فرزند پروری و آموزش خانواده :

درک اهمیت ارتباط نزدیک میان والدین و مدرسه سبب شد تا کارگاه‌هایی در این خصوص برنامه ریزی کرده تا این دو بال مهم تربیت کودکان با کمک همدیگر انسانی خلاق و رویا پرداز را به جامعه تحویل دهند، این کارگاه ها با دعوت از متخصصان و زیر نظر مشاور حرفه ای مدرسه برگزار خواهد شد. روانشناس و مشاوره تحصیلی ماهر مدرسه با تمرکز بر تک تک فرزندان و شناسایی خصوصیات فردی آنها در امر آموزش به معلمان کمک خواهد کرد و پیگیر این ارتباط تنگاتنگ خواهد بود. در اداره امور دبستان نیما برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت دیده شده است که در چشم انداز برنامه کوتاه مدت بچه‌هایی که در این مدرسه تحصیل میکنند در طول ۶ هفته بازخورد این آموزش را به خانه‌های خود خواهند برد و والدین شاهد آن خواهند بود.

۸- سالن انجام تکالیف در مدرسه :

گاهی تکالیف زیاد منزل سد راه تربیت فرزندان می شوند چراکه موجب می شود که والدین بر حسب وظیفه و مسئولیت‌پذیری در پیگیری انجام آن از مسیر تربیت درست خارج شوند لذا دبستان نیما سیستم کیف در مدرسه را در پیش گرفته است که این کار سبب می شود بعد از ساعت خروج دانش آموزان از مدرسه، فرزندان کاملاً در اختیار خانواده‌ها باشد تا وقت بیشتری برای تربیت شاد پدید آید و خانواده دغدغه‌ای برای انجام تکالیف نداشته باشد لذا فضایی در مدرسه در اختیار فرزندان قرار می‌گیرد که در سایه آرامش و زیر نظر مربی (دستیار معلم) به انجام تکالیف مشغول خواهند شد. با پایان یافتن زمان مدرسه خانواده‌ها فرصت بیشتری برای بازی، تفریح و آرامش بخشیدن به یکدیگر را تجربه خواهند کرد که مقدمه تربیت صحیح است..

۹- اتاق بازی و استراحت :

از آن جایی که مدت اقامت روزانه دانش آموزان در مدرسه نیما بیش از حد معمول است لذا ساعاتی تحت عنوان بازی و استراحت در دستور کار قرار می گیرد که سبب می شود محیط شاد و فرحناک برای آنها رقم خورد لذا برای این کار مکانی تخصیص یافته تا بچه ها به بازی هدفمند و مورد علاقه شان سرگرم شوند.
در دهه‌های اخیر بازی‌های گروهی و البته بومی علیرغم توصیه‌های بهداشت جهانی و یونسکو در سایه آپارتمان نشینی رو به فراموشی است، لذا مدرسه میتواند نقش به سزایی هم در احیا و ترویج آن و هم در جهت امور تربیتی از این فرهنگ غنی بهره بگیرد. بنابراین مسئولین مدرسه فضای شادی را ایجاد خواهند کرد که مقدمه آموزش اصلی خواهد بود.

۱۰- آزمایشگاه علمی :

“آموزش شهودی” برخی دروس از اهمیت و جایگاه ویژه ای در تدریس بهینه برخوردار است، لذا آزمایش حضوری، نمایش ویدیوهای علمی، ایمیشن‌ها و بازیاای آموزشی، در این راستا در دبستان نیما توجه شده و امکانات و فضایی برای این کار اختصاص داده شده است تا آموزش برای فراگیران ملموس‌تر و بیشتر قابل درک باشد.

۱۱- باغچه علوم :

بچه ها در دسته هایی برای کار روی باغچه هایی که به آنها اختصاص داده می شود گمارده می‌شوند تا ضمن یادگیری مراحل داشت کاشت و برداشت محصول و پرورش گیاهان، مشارکت گروهی را تجربه کنند در این خصوص آنها تعامل نقد و گفتگو با یکدیگر را زیر نظر معلم مربوطه فرا می گیرند.

۱۲- اردوی علمی و تفریحی:

دانش آموزان در اردوهای علمی و تفریحی روشهای سازگاری با طبیعت و محیط زیست را می آموزند و یاد می‌گیرند که چگونه آتش روشن کنند و چادر برپا دارند و با یکدیگر تعامل کنند و به دور از خانواده نوعی استقلال ذاتی را تجربه میکنند.

ارتباط با ما از طریق واتساپ
ابتدا سیاست حفظ حریم خصوصی مارا بپذیرید سپس گفتگو کنید.